کودکان در بستر انواع رسانهها و فضای مجازی با الگوهای شخصیتی بسیار متنوعی روبهرو هستند. طرفداریهای متعصبانه از شخصیتها و چهرههای رسانهای هم به آفتی در این حیطه تبدیل شده که ساختار چهرهمدار رسانههای اجتماعی هم به آن دامن میزند. این درسنامه ضمن ایجاد توجه به مسئله طرفداری و تبعات آن، با اشاره به آمیخته بودن نقاط قوت و ضعف در شخصیت افراد مشهور، دانشآموزان را به رفتار متعادل در زمینه هواداری از شخصیتها دعوت میکند.
شایستگیهای هدف:
توأمان بودن ویژگیهای مثبت و منفی در اشخاص را درک کند.
نسبت به مسئله «هواداری» و اثرات آن توجه پیدا کند.
با انواع شهرت و تفاوت میان افراد مشهور آشنا شود.
نسبت به انتخاب الگوی مناسب اهتمام پیدا کند.
کلیدواژهها:
هویت – منابع هویتساز – رسانه – گروههای مرجع – سلبریتی – ستاره – الگوی شخصیتی – هواداری و طرفداری