معرفی بازی رومیزی آموزشی
مأموریت در ابریشهر

برای ماجراجویی در اینترنت آمادهاید؟!
برای ماجراجویی در اینترنت آمادهاید؟
داستان بازی
«ابریشهر» فضایی بیزمان و بیمکان در میان شهر است. شما مأموریتی در پیش دارید! باید از یکی از نقاط شهر به خانهای در ابریشهر بروید و بعد از انجام مأموریت، خودتان را به نقطهای دیگر از شهر برسانید. این مأموریت میتواند از جنس ارتباطات، آموزش، تجارت، سرگرمی یا کارهای اداری باشد. البته برای قدم گذاشتن در ابریشهر و گذر کردن از خانههای آن نیاز به مجوز عبور دارید. حواستان باشد از هر خانهای که عبور میکنید از خودتان ردپا بجا میگذارید و ممکن است سایر بازیکنان از شما نیشگون بگیرند. در نهایت کسی برنده است که ابریشهر را بهتر بشناسد و برای زندگی ایمن، سالم و مفید در آن برنامه داشته باشد.
داستان بازی
«ابریشهر» فضایی بیزمان و بیمکان در میان شهر است. شما مأموریتی در پیش دارید! باید از یکی از نقاط شهر به خانهای در ابریشهر بروید و بعد از انجام مأموریت، خودتان را به نقطهای دیگر از شهر برسانید. این مأموریت میتواند از جنس ارتباطات، آموزش، تجارت، سرگرمی یا کارهای اداری باشد. البته برای قدم گذاشتن در ابریشهر و گذر کردن از خانههای آن نیاز به مجوز عبور دارید. حواستان باشد از هر خانهای که عبور میکنید از خودتان ردپا بجا میگذارید و ممکن است سایر بازیکنان از شما نیشگون بگیرند. در نهایت کسی برنده است که ابریشهر را بهتر بشناسد و برای زندگی ایمن، سالم و مفید در آن برنامه داشته باشد.
اجزای بازی

کاشیهای صفحه بازی
7 عدد کاشی ابریشهر
6 عدد کاشی شهر

کارتهای مجوز عبور/نیشگون
70 عدد

کارتهای مأموریت
84 عدد

نشان پرچم مأموریت
4 عدد

مهره بازیکن
4 عدد

نشان ردّپا
8 عدد
اجزای بازی

کاشیهای صفحه بازی
7 عدد کاشی ابریشهر
6 عدد کاشی شهر

کارتهای مجوز عبور/نیشگون
70 عدد

کارتهای مأموریت
84 عدد

نشان پرچم مأموریت
4 عدد

مهره بازیکن
4 عدد

نشان ردّپا
8 عدد
آمادهسازی بازی
( ۱ )
ابتدا هفت کاشی ابریشهر را با ترکیب دلخواه روی میز بچینید تا نقشه کلی ابریشهر شکل بگیرد.
⬿ پیشنهاد میشود در تجربههای اول بازی از الگوهای چینش ساده و منظم استفاده کنید.
( ۲ )
سپس شش کاشیشهر (خانه، مدرسه،مسجد، بازارچه، بوستان, فرهنگسرا) را به صورت دلخواه دور تا دور محیط ابریشهر قرار دهید.
⬿ لزومی ندارد رنگ حاشیۀ کاشیهای شهر با رنگ خانههای کاشی مجاور آن یکسان باشد.
( 4 )
چهـار عـدد از بـاقی کـارتهـای مجوز عبور/نیشگون را طوری که متن نیشگون آنها مشخص نباشد (به پشت) به عنوان نمایشگاه در وسط مـیز بچینید. مـابـقی دستـه را نیز به همان صورت روی هم به عنوان مخزن کارت عبور، کنار نمایشگاه قرار دهید.
( 5 )
چهـار دسته کارتهای مأموریت را به پشت در کنـار نمایشگـاه قـرار دهیـد.
( 6 )
به هـر بازیکن یک مهره رنگی و یـک عـدد نشــان مـأمـوریت به همـان رنگ تحویل دهید.
( 7 )
به ترتیب قد، هر بازیکن، مهـره خود را در یکی از کاشیهای شهر قرار دهد.
( 8 )
هر بازیکن از روی دسته کارتهای مـأموریت، دو کـارت بـردارد و پـس از بررسی آنها، یک کارت را بـه عنـوان مـأمـوریت خـود انتخـاب کند و دیگری را در زیر دستـه کـارتهـای مـأموریت قـرار دهد. سپس نشـان مأموریت را بر روی خانهٔ هدف آن مأموریت در «ابریشهر» بگذارید.
⬿ دقت کنید که دیگر بازیکنها نباید از مقصد پـایـانی مأموریت شمـا در «شهر» مطلع شوند!
آمادهسازی بازی
( ۱ )
ابتدا هفت کاشی ابریشهر را با ترکیب دلخواه روی میز بچینید تا نقشه کلی ابریشهر شکل بگیرد.
⬿ پیشنهاد میشود در تجربههای اول بازی از الگوهای چینش ساده و منظم استفاده کنید.
( ۲ )
سپس شش کاشیشهر (خانه، مدرسه،مسجد، بازارچه، بوستان, فرهنگسرا) را به صورت دلخواه دور تا دور محیط ابریشهر قرار دهید.
⬿ لزومی ندارد رنگ حاشیۀ کاشیهای شهر با رنگ خانههای کاشی مجاور آن یکسان باشد.
( 4 )
چهـار عـدد از بـاقی کـارتهـای مجوز عبور/نیشگون را طوری که متن نیشگون آنها مشخص نباشد (به پشت) به عنوان نمایشگاه در وسط مـیز بچینید. مـابـقی دستـه را نیز به همان صورت روی هم به عنوان مخزن کارت عبور، کنار نمایشگاه قرار دهید.
( 5 )
چهـار دسته کارتهای مأموریت را به پشت در کنـار نمایشگـاه قـرار دهیـد.
( 6 )
به هـر بازیکن یک مهره رنگی و یـک عـدد نشــان مـأمـوریت به همـان رنگ تحویل دهید.
( 7 )
به ترتیب قد، هر بازیکن، مهـره خود را در یکی از کاشیهای شهر قرار دهد.
( 8 )
هر بازیکن از روی دسته کارتهای مـأموریت، دو کـارت بـردارد و پـس از بررسی آنها، یک کارت را بـه عنـوان مـأمـوریت خـود انتخـاب کند و دیگری را در زیر دستـه کـارتهـای مـأموریت قـرار دهد. سپس نشـان مأموریت را بر روی خانهٔ هدف آن مأموریت در «ابریشهر» بگذارید.
⬿ دقت کنید که دیگر بازیکنها نباید از مقصد پـایـانی مأموریت شمـا در «شهر» مطلع شوند!
روش بازی
به طور خلاصه بازیکنان در بازی «مأموریت در ابریشهر» فعالیتهای مختلف روزمره را در فضای مجازی تمرین میکنند و برای انجام هر مأموریت باید بین محیط «شهر» و «ابریشهر» حرکت کنند.
شما با انتخاب «کارت مأموریت»، حرکت خود را به سمت خانۀ هدف آغاز میکنید . بعد از برداشتن «نشان مأموریت» از روی خانۀ هدف، به سمت نقطه مشخصی از شهر بر میگردید و مأموریت خود را به پایان میبرید. برای حرکت در ابریشهر به «کارت عبور» همرنگ هر خانه نیاز دارید که این کارتها را در هر دور باید با هوشمندی از «نمایشگاه» و «مخزن» جمعآوری کنید. دقت کنید که «رد پای دیجیتال» شما در خانههایی که از آن عبور کردهاید تا دور بعد که بخواهید دوباره بازی کنید باقی میماند. مراقب باشید که بازیکن میتواند در جریان بازی از ردپای شما «نیشگون» بگیرد و مانع از به پایان رسیدن مأموریتتان شود. این نیشگونها، هشدارهایی درباره خطرات حضور در ابریشهر است و هر کدام جریمهای دارد که باید انجام دهید.
در نهایت برنده بازی کسی است که بیشترین تعداد مأموریت را انجام داده باشد.
:: 1 ::
در هر نوبت بازی، بازیکن باید به انتخاب خود یکی از این دو کار را انجام دهد:
حرکت در کاشیها برای انجام مأموریت

خانههای کاشیهای ابریشهر، شش دسته هستند و هر دسته رنگ مخصوص به خودش را دارد. برای حرکت به سمت خانهٔ هدف مأموریت، باید از خانههای مختلف عبور کنید و برای ورود به هر خانه نیز باید کارت عبور همرنگ با آن را داشته باشید.

دقت کنید که حاشیهٔ کاشیهای «شهر» نیز رنگی هستند و برای ورود بـه آنها، نیاز به خرج کردن یک کارت عبور همرنگِ حاشیه دارید.

به تعداد کارتهای عبوری که در هر نوبت خرج و به عنوان کارت سوخته از بازی خارج میکنید، اجازه حرکت در خانههای «ابریشهر» پیدا میکنید. البته در هر نوبت حداکثر ۳ کارت عبور میتوانید بسوزانید و به تعداد آن در صفحه بازی قدم بردارید.
ضمناً روی هر خانهای که از آن عبور میکنید، یک علامت ردّپا قرار دهید و تا حرکت بعد آن را جابهجا نکنید.

برخی از کارتهـای مجوز عبـور «دو رنگ» هستنـد. از آنها میتوانید برای ورود به خانههایی با یکی از آن دو رنگ استفاده کنید.

با خرج کردن کارتهای ویژه که «چند رنگ» هستند، میتوانید از هر مرزی عبور کنید و وارد هر خـانهای از «شهر» یا «ابریشهر» شوید.

دقت کنید که از سیاهچالههای ابـریشهر (خانههای سیاه روی کاشیها) تحت هیچ شرایطی نمیتوانید عبور کنید.
نیشگون گرفتن از بقیه بازیکنان

شما میتوانید در نوبت خود به جای استفاده از کارتهای مجوز عبور برای حرکت در «ابریشهر»، از نیشگونهای پشت آن کارتها استفاده کرده و بازیکنان دیگر را به دردسر بیندازید. به این صورت که یک کارت نیشگون همرنگ با خانهای که مهره یا ردّپاهای بازیکن رقیبتان در آنها قرار دارد را خرج کرده و وی را وادار به انجام تنبیه نوشته شده روی کارت میکنید. کارت نیشگون استفاده شده نیز به عنوان کارت سوخته از بازی خارج میشود.

زمانی که بازیکنی در کاشی «شهر» باشد، نمیتوان از مهره یا ردّپاهای او نیشگون گرفت.

اگر بازیکنی که از او نیشگون گرفته شده است، کارت ویژه «چند رنگ» داشته باشد، میتواند جلوی نیشگون را بگیرد. برای این منظور، باید کارت ویژه خـود را خـرج کند تا از نیشـگون او چشمپوشی شود. البته با این کار، هر دو کارت نیشگون و چشمپوشی به عنوان کارت سوخته از بازی خارج میشوند.
اگر کارت با رنگ مناسب نداشتیم ...؟
اگر بازیکن برای یکی از دو کار بالا («حرکت روی کاشیها» یا «نیشگون گرفتن از دیگران») کارت با رنگ مناسب در دستش نداشته باشد، مجاز است در هر زمـان از نوبـت بازی خود با سوزاندن ۲ کارت عبور از دستش، یک کارت عبور تصادفی از زیر مخزن کارتها بردارد و از این طریق شانس خود را برای دستیابی به کارت با رنگ مورد نیازش امتحان کند.
ضمناً محدودیتی برای تعداد بار انجام این کار در یک نوبت وجود ندارد.
⬿ برای مثال میتوانید در نوبت خود، ۶ کارت را بسوزانید و ۳ کارت از زیر مخزن بردارید.
:: 2 ::
بعد از حرکت کردن یا نیشگون گرفتن و قبل از آنکه نوبت به نفر بعدی برسد، بازیکن باید کارتهای دست خود را به روش زیر به روز کند و نوبتش را به اتمام برساند:
بروز کردن کارتهای در دست
بازیکن مجاز است به انتخاب خودش یکی از دو کار زیر را انجام دهد و تعدادی کارت عبور جدید دریافت کند:
- برداشتن یک کارت با رنگ مورد نظر از «نمایشگاه»
- برداشتن دو کارت تصادفی از زیر «مخزن کارتهای عبور»

در آغاز بازی، زمانی که بازیکنی کارت مأموریت را انتخاب میکند باید نشان مأموریت خود را روی خانۀ مربوط به آن در «ابریشهر» قرار دهد. سپس با خرج کردن کارتهای عبور، از مکانی که در آن قرار دارد به سمت نشان مأموریت حرکت کند.
بعد از رسیدن به خانۀ هدف مأموریت، نشان مأموریت را برداشته و به سمت مقصد نهایی مأموریت در یکی از کاشیهای «شهر» (خانه، مدرسه، مسجد، بوستان، فرهنگسرا، بازارچه) میرود.
با رسیدن به مقصد، مأموریت تکمیل میشود و بازیکن پس از اعلام و تشریح مأموریت خود به دیگران، کارت آن را به عنوان امتیاز نزد خود نگه میدارد.
پایان بازی و تعیین برنده
هر زمان که یکی از بازیکنان تعداد مشخصی مأموریت را تکمیل کند، بازی در انتهای آن دور به پایان و برنده مشخص میشود:
-
بازی دو نفره: 4 مأموریت تکمیلشده
-
بازی سه نفره: 3 مأموریت تکمیلشده
-
بازی چهار نفره: 2 مأموریت تکمیلشده
اگر پس از پایان آخرین دور بازی، تعداد مأموریت تکمیلشده چند بازیکن با هم برابر شد، کسی برنده است که کارتهای مجوز عبور بیشتری در دست دارد.
روش بازی
به طور خلاصه بازیکنان در بازی «مأموریت در ابریشهر» فعالیتهای مختلف روزمره را در فضای مجازی تمرین میکنند و برای انجام هر مأموریت باید بین محیط «شهر» و «ابریشهر» حرکت کنند.
شما با انتخاب «کارت مأموریت»، حرکت خود را به سمت خانۀ هدف آغاز میکنید . بعد از برداشتن «نشان مأموریت» از روی خانۀ هدف، به سمت نقطه مشخصی از شهر بر میگردید و مأموریت خود را به پایان میبرید. برای حرکت در ابریشهر به «کارت عبور» همرنگ هر خانه نیاز دارید که این کارتها را در هر دور باید با هوشمندی از «نمایشگاه» و «مخزن» جمعآوری کنید. دقت کنید که «رد پای دیجیتال» شما در خانههایی که از آن عبور کردهاید تا دور بعد که بخواهید دوباره بازی کنید باقی میماند. مراقب باشید که بازیکن میتواند در جریان بازی از ردپای شما «نیشگون» بگیرد و مانع از به پایان رسیدن مأموریتتان شود. این نیشگونها، هشدارهایی درباره خطرات حضور در ابریشهر است و هر کدام جریمهای دارد که باید انجام دهید.
در نهایت برنده بازی کسی است که بیشترین تعداد مأموریت را انجام داده باشد.
:: 1 ::
در هر نوبت بازی، بازیکن باید به انتخاب خود یکی از این دو کار را انجام دهد:
حرکت در کاشیها برای انجام مأموریت
خانههای کاشیهای ابریشهر، شش دسته هستند و هر دسته رنگ مخصوص به خودش را دارد. برای حرکت به سمت خانهٔ هدف مأموریت، باید از خانههای مختلف عبور کنید و برای ورود به هر خانه نیز باید کارت عبور همرنگ با آن را داشته باشید.
دقت کنید که حاشیهٔ کاشیهای «شهر» نیز رنگی هستند و برای ورود بـه آنها، نیاز به خرج کردن یک کارت عبور همرنگِ حاشیه دارید.
به تعداد کارتهای عبوری که در هر نوبت خرج و به عنوان کارت سوخته از بازی خارج میکنید، اجازه حرکت در خانههای «ابریشهر» پیدا میکنید. البته در هر نوبت حداکثر ۳ کارت عبور میتوانید بسوزانید و به تعداد آن در صفحه بازی قدم بردارید.
ضمناً روی هر خانهای که از آن عبور میکنید، یک علامت ردّپا قرار دهید و تا حرکت بعد آن را جابهجا نکنید.
برخی از کارتهـای مجوز عبـور «دو رنگ» هستنـد. از آنها میتوانید برای ورود به خانههایی با یکی از آن دو رنگ استفاده کنید.
نیشگون گرفتن از بقیه بازیکنان
شما میتوانید در نوبت خود به جای استفاده از کارتهای مجوز عبور برای حرکت در «ابریشهر»، از نیشگونهای پشت آن کارتها استفاده کرده و بازیکنان دیگر را به دردسر بیندازید. به این صورت که یک کارت نیشگون همرنگ با خانهای که مهره یا ردّپاهای بازیکن رقیبتان در آنها قرار دارد را خرج کرده و وی را وادار به انجام تنبیه نوشته شده روی کارت میکنید. کارت نیشگون استفاده شده نیز به عنوان کارت سوخته از بازی خارج میشود.
اگر کارت با رنگ مناسب نداشتیم ...؟
اگر بازیکن برای یکی از دو کار بالا («حرکت روی کاشیها» یا «نیشگون گرفتن از دیگران») کارت با رنگ مناسب در دستش نداشته باشد، مجاز است در هر زمـان از نوبـت بازی خود با سوزاندن ۲ کارت عبور از دستش، یک کارت عبور تصادفی از زیر مخزن کارتها بردارد و از این طریق شانس خود را برای دستیابی به کارت با رنگ مورد نیازش امتحان کند.
ضمناً محدودیتی برای تعداد بار انجام این کار در یک نوبت وجود ندارد.
⬿ برای مثال میتوانید در نوبت خود، ۶ کارت را بسوزانید و ۳ کارت از زیر مخزن بردارید.
:: 2 ::
بعد از حرکت کردن یا نیشگون گرفتن و قبل از آنکه نوبت به نفر بعدی برسد، بازیکن باید کارتهای دست خود را به روش زیر به روز کند و نوبتش را به اتمام برساند:
بروز کردن کارتهای در دست
بازیکن مجاز است به انتخاب خودش یکی از دو کار زیر را انجام دهد و تعدادی کارت عبور جدید دریافت کند:
- برداشتن یک کارت با رنگ مورد نظر از «نمایشگاه»
- برداشتن دو کارت تصادفی از زیر «مخزن کارتهای عبور»
در آغاز بازی، زمانی که بازیکنی کارت مأموریت را انتخاب میکند باید نشان مأموریت خود را روی خانۀ مربوط به آن در «ابریشهر» قرار دهد. سپس با خرج کردن کارتهای عبور، از مکانی که در آن قرار دارد به سمت نشان مأموریت حرکت کند.
بعد از رسیدن به خانۀ هدف مأموریت، نشان مأموریت را برداشته و به سمت مقصد نهایی مأموریت در یکی از کاشیهای «شهر» (خانه، مدرسه، مسجد، بوستان، فرهنگسرا، بازارچه) میرود.
با رسیدن به مقصد، مأموریت تکمیل میشود و بازیکن پس از اعلام و تشریح مأموریت خود به دیگران، کارت آن را به عنوان امتیاز نزد خود نگه میدارد.
پایان بازی و تعیین برنده
هر زمان که یکی از بازیکنان تعداد مشخصی مأموریت را تکمیل کند، بازی در انتهای آن دور به پایان و برنده مشخص میشود:
-
بازی دو نفره: 4 مأموریت تکمیلشده
-
بازی سه نفره: 3 مأموریت تکمیلشده
-
بازی چهار نفره: 2 مأموریت تکمیلشده
اگر پس از پایان آخرین دور بازی، تعداد مأموریت تکمیلشده چند بازیکن با هم برابر شد، کسی برنده است که کارتهای مجوز عبور بیشتری در دست دارد.
معرفی خانههای ابریشهر
اطلاعرسانی
ارتباطات
آموزش
تجارت
خدمات دولتی
سرگرمی

خبرگزاری ایرنا
خبـرگزاری رسـمی دولـت جمهوری اسلامی ایـران که منبـعی مهم بـرای پیگیری اخبـار و رویدادهای ایران و جهان است.

روبیکا
شبکهٔ اجتمـاعی ایرانی که امکـان ارسـال پیـام متنی، صـوتی و تصویری، تماشای فیلم و پخش زنده تلویزیونی را دارد.

بله
پیامرسان ایرانی کـه علاوه بر امکانـات ارتبـاطی ارسـال و دریافت پیـام و فـایل، خدمات متعدد مالی، بانکی و خریدوفروش نیز ارائه میکند.

اُکالا
سوپرمارکتی مجازی که امکان خرید انواع مواد غذایی، کالای اساسی و محصولات خانگی را فراهم میکند.

پاسخگو
پایگاه پاسخگویی بـه سؤالات تـاریخی، مذهبی، اعتقـادی کـه خدمـات رایگان مشاورهٔ فردی و خانوادگی در تمامی موضوعات ارائه میکند.

دولت من
درگاهی که برای دسترسی آسان و یکپارچه مردم به خدمات الکترونیکی دولت در سازمانهای مختلف راهاندازی شده است.

ویکی پدیا
دانشنـامهای چند زبـانه و بـاز کـه مطالب آن توسط کاربـران نوشتـه و ویرایش میشود و شامل مقالات در موضوعات مختلف میباشد.

ایتا
یکی از فراگیرترین پیامرسانهای ایرانی با امکانـات متنوع که کار بـا آن ساده و راحت است.

ابریشهر
رهیار سواد فضای مجازی کـه دانشنـامه و درسنـامههـای آمـوزشی دبستان و دبیرستان را در اختیار معلمان و دانشآموزان قرار میدهد.

دیجی کالا
فروشگـاهی اینترنتی کـه تعداد زیـادی از کالاهای مصـرفی را در سراسر ایران ارائه میدهد.

پست
سامانه شرکت ملی پست برای ارسال و دریافت مرسولات پستی که خدمات جانبی مانند صدور گواهیهای پستی و رهگیری مرسولات ارائه میکند.

تلوبیون
سامانهای برای تماشای زندۀ برنامههای صدا و سیما که امکان دانلود برنامهها و تماشای آنها را به صورت آفلاین را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان
پایگاه خبـری و تحلیلی متعلـق بـه سـازمان صدا و سیـما که در موضوعات متنوعی اخبار داخلی و بینالمللی را پوشش میدهد.

شاد
شبـکه آموزشی مجـازی دانش آمـوزان کـه توسط وزارت آمـوزش و پـرورش راهاندازی شده است و امکان برگزاری کلاسهای آنلاین و ارتباط با معلمان را دارد.

توپ مارکت
سامـانهٔ ایرانی معرفی، دانلود و نصب برنامکهای اندرویدی برای کودکان و نوجوانان که دستهبندیهای تخصصی سرگرمی و آموزشی دارد.

دیوار
سامـانهای برای خرید و فروش کالاهای دست دوم و آگهیهـای خـدمـات که امـکان جستـجو و فیـلتر کردن آگـهیها را بر اسـاس ویژگیهای مختلف مثل دستهبندی، موقعیت و قیمت دارد.

شهرزاد
سامانهای برای ارائۀ خدمات الکترونیکی در شهر تهران که خرید بلیت مترو و اتوبوس، پرداخت عوارض شهری و مجوز طرح ترافیک از طریق آن انجام میشود.

کتابخانه نور
کتابخانهای دیجیتال که امکان دسترسی به کتاب های الکترونیکی، مقالات علمی و پایان نامهها را فراهم میکند.

کافه بازار
بزرگتـرین عرضـهکنندهٔ ایرانی برنـامکهای موبـایل کـه امکـان دانــلود و نصب اپلیکیشنهای اندرویدی را فراهم میکند.

ویراستی
رسانهٔ اجتمـاعی برای انتشار محتـوای متنی، تصویـری و ویـدئویی کوتـاه توسط کاربران که امکان تعامل و تبادل نظر بین آنها را فراهم میکند.

سامانه ثنا
سامانهٔ قوه قضاییه که برای انجام خدمات قضـایی، دریافت ابلاغیه و اطلاع از روند شکایتها و پروندههای قضایی کاربرد دارد.

لینکدین
شبکه اجتماعی که برای ایجاد ارتباطات حرفهای و تخصصی، یافتن شغل و به اشتراک گذاری تجربیات کاری استفاده میشود.


اسنپ
تاکسی اینترنتی که امکان دریـافت خدمات خودرو و موتورسیکلت بـرای سفرهـای درونشهری و برونشهری را فراهم میکند.

ویرگول
رسـانهٔ اجتماعی مناسب بـرای نویسندگـان و صـاحبـان اندیشه کــه امکـان انتشار مقـالات، داستانها و یادداشتهای طولانی را فراهم میکند.

فرادرس
سامانهای برای آموزش مجازی که امکان شرکت در دورههای آموزشی تخصصی و دانشگاهی را فراهم میکند.

آپ
سامانـهٔ پرطرفدار مــالی و بانکی که برای پرداخت قبضهـا و انجـام انـواع خدمات مالی مانند کارت به کارت استفاده میشود.

پلیس من
سامانهای برای ارائۀ خدمات الکترونیکی پلیس به مردم از جمله ثبت شکایات، مشاهده خلافی خودرو و دریافت گواهینامه رانندگی.

جیمیل
خدمـات پسـت الکتــرونیکی رایگان گوگل که امکــان ارســال و دریافت رایانامه، مدیریت مخاطبان و ذخیرهسازی فایل را فراهم میکند.

فیلیمو
سـامـانهٔ پخـش آنـلاین فیـلـم و سریـال کـه امکــان تمـاشـای فیـلمها وسریالهای ایرانی و خارجی را با اشتراک ماهانه یا سالانه فراهم میکند.

زومیت
پایگاه تخصصی اخبـار فنـاوری اطلاعات که بررسیهـای فنی موبـایل، لوازم دیجیتال و بازیهای کامپیوتری را انجام میدهد.

قرار
سامانهای برای بـرگزاری مجـازی ملاقاتهـا و جلسـات گـروهی کـه امکـان اشتراکگذاری تصویر و ارسال پیام را دارد.

هوش مصنوعی مولد
نوعی از فناوری هوش مصنوعی که قابلیت گفتگو با انسان و پاسخگویی متنی، تصویری و ... به سؤالات را دارد.

آپارت
سامانهای برای بهاشتراکگذاری و تماشای ویدئو که امکان آپلود، دانلود و دستهبندی ویدئوها را دارد.

مای مدیو
سامانۀ ارائه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش؛ مانند ثبتنام مدارس، دریافت کارنامه و گواهی تحصیلی و ... .

ورزش۳
پایگاه اخبار و رویدادهـای ورزشی در ایـران و جهـان که پخش زنـده مسـابقـات و تحلیلهای تخصصی را هم ارائه میکند.

اسکایروم
سامانهای بـرای برگزاری کلاس و جلسـات آنلاین کـه امکـان گفتگو، اشتراکگذاری صفحه نمایش و نوشتن روی تخته سیاه دارد.

باسلام
بستری برای عرضه مستقیم محصولات تولیدکنندگـان و کسبوکارهـای محلی از سراسر ایران که از تولید داخلی حمایت میکند.

ایران صدا
سامانهٔ پخش زنده برنامههای رادیویی که امکان گوش دادن به کتابهای صوتی و برنامههای رادیویی را فراهم میکند.

ترب
موتور جستجوی قیمت کالاها که به کاربران امکان می دهد قیمت محصولات را در فروشگاههای مختلف مقایسه کنند.

سازمان سنجش
سامانه ثبت نام، مشاهده نتایج و دریافت کارنامه آزمونهای سراسری و تخصصی در ایران.

گاما
سامانه دانلود و به اشتراکگذاری نمـونه سؤالات امتحانی و محتواهای آموزشی که امکان پرسش و پاسخ درسی هم دارد.
بازی «مأموریت در ابریشهر» رو از کجا تهیه کنیم؟
بازی آموزشی «مأموریت در ابریشهر» یکی از محصولات پروژه ملی «ابریشهر؛ رهیار سواد فضای مجازی» است.
برای سفارش این بازی یا دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن به پشتیبانی ابریشهر با شناسه @abrishahr در پیامرسانهای «بله»، «ایتا» و «شاد» پیام دهید یا با شماره 09030330123 تماس بگیرید.
بازی مأموریت در ابریشهر رو از کجا تهیه کنیم؟
بازی آموزشی «مأموریت در ابریشهر» یکی از محصولات پروژه ملی «ابریشهر؛ رهیار سواد فضای مجازی» است.
برای سفارش این بازی یا دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن میتوانید به پشتیبانی ابریشهر با شناسه @abrishahr در پیامرسانهای «بله»، «ایتا» و «شاد» پیام دهید یا با شماره 09030330123 تماس بگیرید.
